Visų pirma, turite sau atsakyti į klausimą – kam tinklapis bus naudojamas. Ar Jums reikalinga tik tinklapis tarsi įmonės vizitinė kortelė, kur aprašoma bendrovė, veikla, partneriai bei kontaktai – išsami informacija apie įmonę, klientų informavimas. O gal norite ne tik pateikti informaciją apie įmonę, o ir pasiūlyti prekių katalogą, tiesiogiai pastūmėti klientą atvažiuoti ir nusipirkti prekę ar paslaugą. O jei esate apsisprendę aktyviau skverbtis į internetą, tuomet turėtų dominti internetinės parduotuvės galimybė, pasiūlyti klientui teikiamas paslaugas tiesiogiai internetu. Tik apsisprendę kokiu mastu ketinate skverbtis į internetą galite pradėti tolesnį tinklapio planavimą.


Kokia tikslinė tinklapio lankytojų grupė?

 

Antra, turite sau atsakyti, kas lankysis svetainėje. Į kokią rinką orientuojatės – fizinius ar juridinius asmenis. Jei į fizinius – tuomet išskirti, kas dažniausiai turėtų lankytis svetainėje (ar į kokį klientą orientuojatės): pagal amžių, išsilavinimą, pajamas, šeimyninę padėtį ir t.t., nes fiziniai asmenys dažnai neracionalūs, prekes ar paslaugas perka vadovaudamiesi jausmais ar išankstine nuomone. Jei įmonės orientuojasi į juridinį asmenį, viskas tampa šiek tiek paprasčiau. Tokiu atveju neišeis apeliuoti jausmais – įmonės prekes ar paslaugas renkasi tik pagal kainą ir kokybę, o kiti faktoriai didelės reikšmės neturi.


Išsiaiškinti interneto svetainės lankytojų norus bei poreikius

 

Interneto svetainė – informacijos srautas. Jūs – informacijos tiekėjas, o lankytojai – informacijos gavėjai. Jei nuo pat pradžių planuodami tinklapį neturėsite šito omenyje, tada turėsite svetainę, kuri tenkins Jūsų poreikius, bet ne svetainės lankytojų ir potencialių klientų.

 

Vienas iš svarbiausių dalykų - svetainė turi paprastai pateikti būtiniausią informaciją, tenkinti tiesioginius lankytojų poreikius. Jūsų tikslas – pritraukti kuo daugiau klientų ir sudominti juos savo paslaugomis. Lankytojų tikslas – gauti reikiamą prekę ar paslaugą. Tačiau vargu ar tai jų tiesioginis poreikis.

Tiesioginiai lankytojų poreikiai užėjus į tinklapį - atsakyti sau į klausimus, kaip:

 

  • Ar aš galiu jais pasitikėti?
  • Ar iš jų man būtų kokios nors naudos?
  • Ar jie gerai atlieka savo darbą, teikia kokybiškas prekes ar paslaugas?

 

Taigi pirmiausia turite atsakyti į lankytojų baimes ir jas pašalinti. Tai - esminis uždavinys.


Informacijos srauto kūrimas
 
Kai išsiaiškinome ko potencialūs lankytojai nori, reikia:

 

  • Išskirti skirtingas lankytojų grupes, jas suskirstyti;
  • Išsiaiškinti, ko kiekviena iš šių grupių siekia lankydamiesi tinklapyje;
  • Nustatyti, kokią informaciją reikia pateikti, kad kiekviena iš šių grupių rastų ko jiems reikia;
  • Išsiaiškinti, kas gali atbaidyti lankytojus nuo svetainės;
  • Nustatyti, kokią informaciją reikia pateikti lankytojui, kad išvengti lankytojų atbaidymo.

 

Turėdami aiškią savo tinklapio viziją bei žinodami, kas bus lankytojas ir ko jis norės, jau galite kreiptis į mus dėl tinklapio sukūrimo.